No stress!

Idag har jag en halv fridag eftersom vi har nått vårt försäljningsmål så nu har jag precis varit en stund på stranden. Otroligt nog sitter jag ändå på kontoret, men det är bara för att säga hej då till Sara-Lisa som åker till Sverige snart. Efter det ska jag nog lägga mig vid poolen och vila ut, något som jag inte har gjort på ett tag. Jag har varit hemma på semester i Sverige i en vecka men direkt när jag kom tillbaka som satte den hårda vardagen igång. Och då menar jag inte jobbet. Först hade vi en jättefest med tema after-beach på Twister, det var superkul och helt värt och efter 3 timmars sömn var det dags att ha en heldags jobb, alltså igår. När jag hade slutat jobbet var det bara att åka hem och byta om, och sen träffade jag och Camilla entertainerna på mitt hotell för drinkar på Aqua ute på piren i hamnen. En nära vän Hanna fyllde år och många kom för att fira så det var helt klart nödvändigt. Ikväll är det en stor festival ute i port de Pollenca där alla går klädda helt i vitt. Jag, Camilla och Linn ska åka dit tillsammans med Linns pojkvän Leonarde och hans vänner och det har jag sett fram emot i veckor så det är bara att hålla skenet uppe! Det är ett hårt liv jag lever!

På flygplatsen

Nu sitter jag på kontoret på flygplatsen. Jag är så himla glad för jag har precis träffat pappa, Anna och Martin! Jag mötte dem och pratade i deras buss och nu är de på väg till deras hotell Viva Sunrise som är det hotellet jag jobbar på. Tyvärr hinner jag inte träffa dem så mycket idag för jag har ju som sagt flygplats dag + flygplats kväll och min chef frågade om jag kunde ta en flygförsening så nu sitter jag och väntar på ett Oslo-flyg. Men jag älskar flygplats, och jag har en extra fridag med familjen så det gör mig inte så mycket! Nu ska vi äta lite McDonalds och göra oss redo för nästa flyg!

Living la vida loca

Igår var jag ledig så då låg jag, Lärke, Jeanette och Per på stranden hela dagen. Jag är riktigt brun nu kan jag lova. På kvällen gick jag och Per och åt middag, sen var vi nere i hamnen och spelade massa spel, typ som airhockey och skjutspel och efter det gick vi hem till Per (han är min granne) och spelade kort.

I fredags hade vi teamdag. Då började vi med att åka ut till Porto Pollenca för att äta lunch. Sen tog vi en båt ut på vattnet där det bjöds på sangria och öl. Vi lekte lekar och stannade och badade med cyklop och simfötter vid en öde strand med superturkost vatten. Efter det gick vi och åt middag på allas favoritrestaurant Bodega des Port.

I lördags var jag på grillkväll hemma hos Goran. Det var väldigt mysigt att bara sitta och snacka och dricka lite vin och efter det träffade jag, vi kan kalla honom G, igen. Vi satt bara och pratade ett tag innan vi träffade min älskade Linn och hennes pojkvän Leonardo på Twister. Vi satt och ungicks ett tag och sen gick vi till Latino och dansade. Latino är ett ställde där det bara spelas, tro det eller ej, Latino och alla dansar salsa m.m. Jag älskar det!

Ikväll ska jag köra Rancho Grande igen! Det är 21 gäster som ska med så det kommer att bli så kul!

Det var en liten update från mitt liv här på Mallorca!
P.S. Jag kommer hem på besök om 2 veckor!