Brown sugar

I fredags var vi på en maskerad med Hollywoodtema och jag tänkte att ni skulle få sneak a peak därifrån, men det kommer självklart fler bilder från kvällen.
Till höger har vi Julie aka Sandy. Och ja, det är jag till vänster på bilden. Under kvällens gång fick jag massa gissningar om vem jag var: , Beyonce, Tina Turner, Melanie B, Aretha Franklin m.fl. Kan ni gissa vem jag var?

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

MIN MAMMA KOMMER HIT IMORGON!

Bästa sättet att undvika papercut

- måla guiden.

Under progress

Såhär skulle Catwomen och Jokerns barn se ut

Ett konstverk!

De lämnade inte mycket hud kvar

Andreas fick en liten chock när han kom hem och såg mig såhär i soffan

Un regalo

Jag fick en fin överraskning när jag kom till Open House :)

Koseligt!

Man kan lätt få uppfattningen av att livet här på Teneriffa är fullt av stora fester, middagsbjudningar och långa kvällar med exotiska drinkar. Ja visst, det förekommer men långt ifrån varje kväll (som det i stort sätt var på Mallorca). Nu i vintersäsongen kan man säga att vi laddar upp för en hektisk sommarsäsong, med tonvis av filmkvällar, hemmamiddagar och kvällsfikor med rostat bröd och varm chocklad. Mums.

Frukost innan flygplats

En av många filmkvällar...

...självklart med en massa bus!

Fiikapaaaaus på kontoret

Ja, såhär sexiga är vi egentligen, när vi kryper ur vårt skal (uniformen)

Att jobba med Ramona Matei

Springpojken Julius

Vi har fått en dansk medhjälpare på kontoret! Han kanske till och med blir snygg när han blir stor

Paint the guide

PUE

Idag har jag, Julie och Hanne haft på Loro parque utflykten. Älskar att hålla i den, det är nästan precis som en extra ledig dag. Det var superfint väder så vi tog mini-tåget in till Puerto de la Cruz (PUE) där vi åt hemmalagad glass, gjorde en karikatyrmålning av oss själva, provade peruker och brillor till hollywood-festen som är nästa vecka och åt lunch på en uteservering tillsammans med Peter som jobbar där. Efter det hälsade vi på Ving kontoret och efter 5 timmar i PUE gick vi tillbaka till Loro parque och åkte hem med alla gäster. Nästa vecka ska jag nog lägga mig på stranden Playa san Filipe, bli lite brun och spana in alla surfare som samlas där.

Andreas får en överraskning

La Gomera

La Gomera är en av Kanarieöarna och är känd för att vara den vackraste och mest mystiska ön. Den är även känd för att vara häxornas ö för förr i tiden var det många häxor som bodde där, och de gamla på ön tror fortfarande väldigt starkt på häxor och magi.

Jag och Ramona var först av båten och välkomnade sedan Julie

Vi hälsade på huset där Christofer Columbos bodde när han var på besök

Förstår fortfarande inte hur det är meningen att man ska ha huvudet..

Man kunde se Teneriffa och vulkanen Teide på andra sidan havet

Nyårsafton

Nej, jag erkänner, den här bloggen är inte i sitt esse just nu. Senaste inlägget är ju från nyår och där har jag inte ens skrivit någonting! Dåligt. Nej, jag ska bli bättre på att uppdatera, starting now.

Jag kan ju börja med nyår. För er som inte har sett filmen så kolla förra inlägget så ser ni hela kvällen från början till slut. Vi började med att ha middag hemma hos mig, så vill ni se hur jag bor så ser ni några glimtar från mitt vardagsrum och kök på filmen. Hemma så drack vi vin och champagne, åt kex, brieost och tapenad och lagade mat. Det blev fläskfilé, klyftpotatis och underbara svenska blåbands bearnaisesås som jag hade med mig hemifrån. Innan på dagen, i Open House på vårt hotell hade jag, Ramona och Julie gjort personliga hattar a la prinsesskronor och uppdragslappar (Ni vet sådana lappar som det står en uppgift på som man ska genomföra under kvällen typ "håll ett tal om mannen" och "avbryt varje gång någon håller ett tal" o.s.v). Hattarna var väldigt populära och satt på hela kvällen och middagen blev extra livlig med alla uppdragen. Efter middagen hade vi en tävling. Alla blev uppdelade i lag om två och skulle klara så många ställningar som möjligt, till exempel hand på fot, finger på näsa, rumpa mot rumpa etc. så där har ni som undrat svaret på vad vi sysslar med på filmen! Vinnarna blev Madelene och Julie (som har varit gymnast i X antal år) och de fick en champagneflaska.

Innan tolvslaget tog vi oss ner till stranden där vi mötte de andra och gick till Surfers Club. Där höll de flesta skandinaver som jobbar här till och vi firade tolvslaget sanden till ljudet av stora vågor som slog in mot stranden, upplysta av fyrverkerier som täckte himmelen över hela Playa de las Americas och med champagne som sprutade överallt! Perfekt start på ett förhoppningsvis perfekt år.

Efter det gick alla till viking där jag mötte upp min "nyfunna" vän Anna som jag egentligen först träffade på Mallorca där hon jobbade på Sunwing. Tyvärr är det först här vi har lärt känna varandra, vilket är synd för vi har sjukt kul tillsammans och väldigt mycket gemensamt. På viking var ALLA. Det var helt fullt av guider från alla de skandinaviska resebyråerna, turister, hotellpersonal m.m så det var väldigt kul att komma dit! Vi gick hem därifrån när jag trodde att klockan var halv 4 då de vanligtvis stänger, men de hade visst haft öppet tills alla hade festat klart... det var nog tur att alla var lediga nyårsdagen.

Här kommer lite bilder som inte finns med på filmen:

Hatt-tillverkning i Open House

Bordsdukning med ljus, hattar och guldänglar

Danska Julie hjälpte mig att skriva framsidan på uppdragslapparna på svenska och det blev nästan helt rätt