Solen har också en baksida

Jag har haft inbrott i lägenheten :(
De tog dator, kamera och pengar! Så det blir inget bloggande på ett tag som ni säkert förstår.
Ha det bra så länge!

Friday night

Igår var en väldigt rolig kväll! Vi började med god mat på Aqua. Här är Rigmor och Tiyo.

och så jag och Sara. Det var svårt att få till en bra bild för ljuset från solnedgången var så starkt

Sedan gick vi hem och mötte upp de andra

och kvällen slutade som vanligt på Bananas!

Tack-för-hjälpen-presenter

För ett par dagar sedan var det en 4-årig pojke som sprang iväg från sina föräldrar på hotellet. Vi hjälpte så klart till att leta och hittade honom tillslut långt borta från hotellet, ända nere i hamnen där han hade gått för att leka på en lekplats familjen hade varit på en dag tidigare.
Familjen var väldigt tacksamma att han blev hittad och kom och gav oss en flaska champagne och varsitt fint armband som tack för hjälpen! Så den ska avnjutas ikväll hemma hos Tiyo efter att vi har varit ute och ätit middag. Senare ska vi också möta upp showteamet, de har ju show så det slutar alltid ganska sent, och också tjejerna från fitness och spa, på några drinkar. För imorgon är vi lediga!

Sunwing show

Nu sitter jag i mitt rum och chillar lite. Det är skönt för jag bor precis mitt emot Sunwing så det tar en minut att gå till jobbet (och till stranden). Jag har en liten paus nu innan jag ska tillbaka till jobbet igen då jag ska spela Minigolf och efter det slutar jag för dagen. Senare idag ska jag och ett gäng andra tjejer åka till Can Picafort och gå på ett Zumba-pass! Det ska bli kul.

Igår kväll gick vi och såg på Sunwing-showen. Det var nästan bara vi där men det är ju för att det fortfarande är så tidigt på säsongen. Så så klart kommer vi för att stötta våra kollegor! Dessutom är de helt fantastiska på att sjunga så det är härligt att se på.

Tjejen till vänster är min roomie.

Tiyo fick en kärlekssång

Aqua

Igår var vi ju som sagt lediga så då drog jag till stranden för att plugga spanska. Det blev inte så mycket med det för bara lite senare kom Essi så det blev mest snack. Senare gick vi ut till piren för en middag på Aqua.

Ja, det är en båt

11 April 2011 - Party

I Tisdags var alla från Sunwing och alla guider lediga så på måndagskvällen var det fest hemma hos Ramona, Isabelle och Pernille

10 April 2011 - Pancakes

Äntligen har jag träffat Ramona! Hon bor tillsammans med Pernille och Isabelle som jag också känner från innan så i söndags gick jag hem till dem och åt pannkakor!

9 April 2011 - Palma

Julias sista dag åkte vi till Palma för att spendera dagen innan Julia skulle åka hem på kvällen

När vi gick förbi katedralen hade vi turen att se ett katolskt bröllop!

Sedan körde jag Julia till flygplatsen och åkte tillbaka till Alcudia

8 April - Mallorca & min 23-årsdag

Halv 7 kom vi fram med färjan till Palma och körde upp till Alcudia

Där gick vi och solade på stranden förmiddagen och till lunch fick jag äntligen min efterlängtade Pa Amb Oli!

På kvällen gjorde vi oss iordning och gick och åt på favoritrestauranten Bodega de´s Port där Julia bjöd mig på en födelsedagsmiddag

Och efter det mötte vi upp gamla vänner på Banana Beer!

Helt plötsligt kom Fernanda som jobbar på bananas ut med en stor tårta! De visste uppenbarligen innan att det var min födelsedag!

Vi fick också en flaska champagne!

En perfekt födelsedag!!

7 April 2011 - Mot Spanien

Lunchpaus vid spaniens gräns

Helt plötsligt upptäckte vi en stor bergskedja. Det visade sig vara Pyrenéerna som man måste köra över för att komma från Frankrike till Spanien. Det är alltså de bergen ni ser i bakgrunden.

Vi fick sällskap

Framme i Barcelona!

Sedan gick vi och åt middag vid hamnen i solnedgången

Julias kaffe var inte så stor..

När vi kom till Barcelona köpte vi biljetter till Mallorca-färjan. Vi gick först till ett företag som gav oss ett pris. Sedan gick vi till ett annat för att jämföra och det var betydligt billigare så vi köpte dem där. När vi hade gjort det pratade jag med Jonathan som sa att färjan vi just köpt biljetter på är den dyraste och finaste färjan, och det var verkligen något vi upptäckte när vi steg på! Vet inte varför den var billigare just när vi skulle åka men vi klagade inte!

6 April 2011 - Mot Frankrike

5 April 2011 - Mot Frankfurt

På väg genom vackra "sagovägen" längs med floden Weser

Lunchpaus

Framme vid hotellet! Här är vårt hotellrum. Vi betalade bara 300 kr för ett rum då det var ett 6 beds-rum men vi sov ändå ensamma i rummet. Superfint och fräscht hotell! Finns lite överallt eftersom det är en kedja. Mest i Tyskland men även i Frankrike bland annat. Så jag rekommenderar absolut Meininger Hotel som det heter, om ni ska ut och resa och vill bo billigt. Vi gick in på www.travellerspoint.com och bokade.

På kvällen gick vi ner i hotellbaren och tog varsin öl. Är man i Tyskland så är man.

4 April 2011 - Sverige-Tyskland

På väg ner mot Trelleborg

Färdkost

Vem kan låta bli att titta?

Lyxmiddag innan vi steg på färjan: Pastasallad & Pizzabullar

Vi var för snåla för att hyra en hytt så hela natten spenderades på en soffa i lobbyn

We are on the way!

Nu sitter jag i en skön säng på ett hotellrum i Frankfurt. Igår åkte vi ner till skåne, där vi tog färjan till Rostock och i morse fortsatte vi ner genom Tyskland. Nu är jag helt slut och ska sova så jag skriver mer imorgon och ska se om jag kan få upp några bilder. Godnatt!

(Hotellet där jag är just nu)

Español

Wihu! Nu har jag äntligen mitt betyg i spanska.

Jag har läst steg 1 och 2 nu i vintras och fick boken för steg 3 (det finns 4 steg) i tidig födelsedagspresent av mamma! Så den ska ju såklart med till Mallorca.

Sista helgen i Sverige

Nu sitter jag hemma med familjen och myser sista helgen hemma i Sverige. Ja, jag åker ju faktiskt redan på måndag! Helt otroligt.
Innan idag gjorde jag supergoda choklad-cupcakes, som hela familjen avnjuter nu framför Talang 2011. Jag kommer att sakna Fredagsmys!