Tiden går fort

Idag har jag haft det sista välkomstmötet på Viva Sunrise, mitt hotell. Det är nämligen så att Ving ska sluta med nästan alla välkomstmöten! Det är bara de stora hotellen som Sunwing och SunGarden+ som har kvar dem, så det blir mer tid över till annat. Jag kommer dock tillsammans med tre andra hålla välkomstmötena på SeaClub som är ett SunGarden+ hotell så för mig blir det inte så stor skillnad. Men det är verkligen en stor förändring i ving-världen.

Sen har jag en tråkig nyhet: Jag har opererat knät. Jag hade någon slags infektion så de var tvingen att skära i mitt knä och nu har jag 10 stygn. Not that nice.

Och så självklart en rolig nyhet också: Ikväll ska vi åka till Cala-Bona. Reseledarna där arrangerar en maskerad med vatten-tema, så vi ska alltså klä ut ut oss till nåpgonting som har med havet att göra. Problemet är bara att jag inte har någonting att klä ut mig till! Jag får se om jag kanske kan låna något av show-teamet på hotellet.

Btw kan jag inte förstå hur snabbt tiden går. Jag har snart varit här i 2 månader men det känns som att jag nyss kom. Det är hemskt hur snabbt tiden går, jag har aldrig haft så här kul i hela mitt liv! Jag vill inte lämna Mallorca.

Poolparty!

Ikväll ska vi på poolparty hos Piero Rossi och My. Piero Rossi är en av de största restaurangägarna här på Mallorca och bor i en stor villa med pool. Han har bjudit in Ving, Fritidsresor, Apollo och Solresor till den här festen och det bjuds på middag och öppen bar! Det bästa är att jag är ledig imorgon :D

Rancho Grande

Jag är så lycklig!! Idag har jag haft min första utflykt - Rancho Grande! Det är en stor ranch med massor av djur och framför allt hästar. Det var så himla kul och jag längtar tills nästa måndag om jag får ha den igen. Jag hoppas på att få hålla varje utflykt dit, alltså varje måndag.
   Jag började med att plocka upp de som skulle med från de olika hotellen, och sen åkte vi vidare till Rancho Grande. När vi kom dit fick gästerna sangria och juice och en tjej gick igenom lite information. Man kunde välja om man ville åka sangria-expressen: häst och vagn med så mycket sangria man vill och så kunde man välja mellan tre olika svårighetsgrader: automat - hästarna går i led, mini-turbo - skritt, trav och lite galopp och turbo - mycket galopp. Jag red med ut och valde självklart turbo. Alla red ut på de stora ängarna, genom skogarna och det var så vackert med bergen och det glittrande havet i bakgrunden. När vi galopperade gick det väldigt väldigt fort så jag förstår att man måste ha minst 3 års ridvana. Sanden bara yrde runt oss och det var härligt att verkligen få ösa på med galopp! När vi var klara med ridningen kom vi tillbaka och då var det tävling på mekanisk tjur, och efter det serverades det långbord med grillad kycklig, kött, bröd, aioli och sallad. Mums. Efter middagen var det dags för line-dance och det var mycket roligare än jag trodde! Ägaren och personalen på ranchen var väldigt roliga och trevliga och alla sa att de hoppas att jag kommer tillbaka! Och det ska jag garanterat göra, det var nåt av det roligaste jag har gjort här.

Har inga bilder så jag tog den här från deras hemsida!

Comments!

Jag kom och tänka på att jag inte hinner svara på era kommentarer. Men ni ska veta att det är det BÄSTA som finns att läsa vad ni skriver. Även om jag inte svarar så uppskattar jag det verkligen! Keep it going, det är underbart!

Midsommar!

Min midsommar har hittils bestått av klätt midsommarstången på hotellet och sedan dansat runt den med gästerna i poolen. Snart ska jag iväg och ha vattenpolo - guides vs guests. Efter det är det facepainting, MiniDisco och sedan ska vi äta midsommarmat på Nickes! Kvällen avslutas med en stor fest på stranden vid Sunwing. I love it here!

Middag på Satyricon

Här kommer lite bilder från när vi åt middag på Satyricon, ni vet den omgjorde vackra biosalongen där vi blev bjudna på 9 rätter!

Det var samma glas som i Harry Potter filmerna :)

Min chef Sara-Lisa fyllde år! Det är inte många som har en sådan här snygg chef ;)

Danska läckerbitar

Världens tokigaste par Tina och Christoffer

Charterhjältarna Jessika och Goran. Ja, Jessika var faktiskt också med :P

Beachparty!

Maija och Ken

Christer :)

Vattenpipa med äpplesmak

Ja vad var det i den där vattenpipan egentligen?

"Simma, simma, i min swimmingpool"

Buddha och jag

Alla mina identiteter

Här är min flygplats-outfit

Vi hade flygplats på kvällen. Så här kan killarna se ut.
Men det är snyggare med vita byxor ;)

Jag och min partner Camilla. Här sitter vi på service.

Så här ser jag ut när jag håller välkomstmöten. Man kan också ha shorts och sneakers.

Open House!

De skönaste kläderna: Mjukisbyxor/shorts och linne.

Besök :)

Min älskade vän Johanna är här och har varit här i en vecka och nu har hon åkt hem. Vi har haft några galna partykvällar, lata dagar på stranden och mysiga filmkvällar. Veckan innan var mamma och Hans här och hälsade på i en vecka så det är därför jag varken har hunnit blogga eller lägga upp bilder. Ni kan läsa hennes blogg: http://dayglow.blogg.se och se lite vad vi har hittat på!

Aeroporto

Nu har jag precis kommit tillbaka till kontoret, har varit på flygplatsen hela morgonen. I love it.
Idag är mamma och Hans på IKEA och köper massor av fina saker till mig så jag längtar tills ikväll då jag äntligen ska få ett fint rum!
Så fort jag får tid lägger jag upp bilder som jag har lovat :)