Rancho Grande

Jag är så lycklig!! Idag har jag haft min första utflykt - Rancho Grande! Det är en stor ranch med massor av djur och framför allt hästar. Det var så himla kul och jag längtar tills nästa måndag om jag får ha den igen. Jag hoppas på att få hålla varje utflykt dit, alltså varje måndag.
   Jag började med att plocka upp de som skulle med från de olika hotellen, och sen åkte vi vidare till Rancho Grande. När vi kom dit fick gästerna sangria och juice och en tjej gick igenom lite information. Man kunde välja om man ville åka sangria-expressen: häst och vagn med så mycket sangria man vill och så kunde man välja mellan tre olika svårighetsgrader: automat - hästarna går i led, mini-turbo - skritt, trav och lite galopp och turbo - mycket galopp. Jag red med ut och valde självklart turbo. Alla red ut på de stora ängarna, genom skogarna och det var så vackert med bergen och det glittrande havet i bakgrunden. När vi galopperade gick det väldigt väldigt fort så jag förstår att man måste ha minst 3 års ridvana. Sanden bara yrde runt oss och det var härligt att verkligen få ösa på med galopp! När vi var klara med ridningen kom vi tillbaka och då var det tävling på mekanisk tjur, och efter det serverades det långbord med grillad kycklig, kött, bröd, aioli och sallad. Mums. Efter middagen var det dags för line-dance och det var mycket roligare än jag trodde! Ägaren och personalen på ranchen var väldigt roliga och trevliga och alla sa att de hoppas att jag kommer tillbaka! Och det ska jag garanterat göra, det var nåt av det roligaste jag har gjort här.

Har inga bilder så jag tog den här från deras hemsida!

Kommentarer
Postat av: professorn

För tusan! Var rädd om Dig! Hästar är farliga djur. Du minns väl hur det gick när jag eller Viktor skulle rida.....För all del -sangria kan vara farligt det också. Puss från pappa!

2009-06-23 @ 07:04:16
Postat av: professorn

För tusan! Var rädd om Dig! Hästar är farliga djur. Du minns väl hur det gick när jag eller Viktor skulle rida.....För all del -sangria kan vara farligt det också. Puss från pappa!

2009-06-23 @ 07:05:10
Postat av: Anonym

Så fick du då äntligen den utflykten som du så gärna ville ha men...inte för mycket äventyr tack:)Var rädd om dig!!

Pussar o kramar från mamma

2009-06-23 @ 08:45:47
Postat av: Yass

Gud vad härligt det verkar! Puss

2009-06-23 @ 11:58:13
URL: http://dubbelparkering.blogg.se/
Postat av: Julia

Gud, vad roligt! Nu är jag avundssjuk!

2009-06-23 @ 20:32:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0