Look at me I´m Sandra Dee

Här kommer en liten video-snutt från när jag sjunger Sandra Dee. Jag står i en mjuk säng med massa kuddar och ska försöka hålla balansen samtidigt som jag sjunger och gör rörelser till sången.. Not a piece of cake. Höll på att ramla ner varje gång!

Grease

Den sista, bästa och framför allt roligaste showen jag var med: Grease! Där spelade jag Rizzo.

The Little Mermaid

Den andra showen blev "The little Mermaid" där jag var Flunder :P

The Lion King

Under sommaren fick jag en förförågan om att vara med i några av kvälls-showarna på Sea Club. Såklart jag sa ja till det! Så vi började repetera alla danser och låtar och efter ungefär 2 veckor var jag redo för de tre showerna jag skulle vara med i, och vi började med The Lion King!

En dag på SunGarden

Här målar jag och Johanna upp os själva i helkroppsformat

och så får barnen göra det samma!

Här har vi några av barnen

Sitter och pratar innan vi ska köra igång med Staffett

Och så var stafetten igång! Här kommer en gris...

en ko...

och Bernie!

Camilla, Bernie, Johanna och jag

Lollo kom också!

12 Augusti 2010 - Fredagsmys

Vi på SeaClub

27 Juli 2010 - Fyrverkerier

En kväll så var det fyrverkerier i Alcudia. Jag hade ingen aning om att det skulle ske, men Jonathan hade koll, så på kvällen tog han mig upp till den stora ringmuren som går runt Alcudia. Där satte vi oss och mös och helt plötsligt skjöt det iväg stora fyrferkerier med dunder och brak. Så mysigt!

15 Juli 2010 - Pappa på besök

Min kära pappa kom på besök också! När han var här letade vi upp en paradisstrand, som var ganska svår att hitta men väl värt besväret! Se så fint:

Här står pappsen och kikar ut:

23 Juli 2010 - Middag med mamma & folkfest i Alcudia

Mamma kom på besök för en andra gång! Här äter vi middag i Alcudia.
Dagens äldre alltså. Kan inte slita sig från mobilerna ens på middag ;)

Efter middagen gick vi till torget för att joina la fiesta. Där träffade vi Jonathan och hans vänner.
Här är jag och mamma:

Jonathan & Mamma

Och så jag & Jonathan.

Typiskt spanskt som vi borde ha mer av i sverige. Folkfester där alla åldrar samlas, dansar och har kul tillsammans, långt in på natten!

Antonio, Bernardo & Jonathan

14 Juli 2010 - Katamaran-båttur

12 Juni 2010 - När Spanien vann VM

I jämförelse med svenskarna så är spanjorerna.. ja vad ska man säga.. lite mer färgstarka, utan att låta något som helst dömande. Inte för att svenskar skulle vara tråkiga, hell no. Det är bara det är spanjorerna har en starkare personlighet. Är de glada, älskar de hela världen. Är de arga, då är det krig mot hela världen. Är de förälskade gäller inget annat än romantik och rosor. Är de ledsna, liknar det ett kapitel ur en grekisk tragedi. De är hetlevrade, passionerade och högljudda. Och brinner de för något, så är det snarare ett inferno av flammor än en liten låga. Och så har vi då fotbollen. Den stora nationalsporten. Viktigare än något annat (förutom mamma då).
Föreställ er nu ett helt land i tystnad, alla gator tomma, affärerna är stängda. Det enda som hörs är bruset från tv-apparaterna som alla visar samma kanal. Och sedan plötsligt, som en explotion, segerrop som ekar över hela landet. Spanien har vunnit VM i fotboll. Alla känslor jag pratade om innan, gånger 10. Det blev kaos!! Fyrverkerier, flaggor och bergssprängare överallt spelandes de spanska versionerna av Shakiras "Time for Afrika" och K´naan och David Bisbals "Wave your flag". Gatorna var fyllda av firande spanjorer. Det var något av det galnaste jag har varit med om men gud så kul vi hade det!!

Under matchen

Seger!

Som sagt: Gatorna var fulla

Raul, jag och Leo

Alla hade sitt sätt att fira på...

Och här kommer den. Första bilden på mig och Jonathan som officiellt par <3

1 Juli 2010 - Ledig dag

Dagen började med att Jonathan hade förmiddagen ledig, så vi åkte till Sollér och käkade lunch.

´

När han sedan började jobba gick jag en sväng förbi kontoret. Där sa en kille till mig att Rickard från Palma hade sökt mig, och att han snart kommer till Alcudia. 5 minuter senare kör en gigantisk Hummer in vid entrén. Det var Rickard som hade hyrt den över dagen och visste att jag skulle älska att åka med, så han plockade upp mig, Nora och Thomas och tog med oss på en tur!

Efter bilturen blev vi avsläppta på favoritrestaurangen Bodega De´s Port i hamnen, där vi åt middag.

Sedan kunde vi inte bara låta denna härliga dag ta slut, så vi satte oss i bilen igen och åkte iväg.

Och där kom någon på den strålande idén att kvällsbada! Så vi hämtade badkläder och handdukar och begav oss till stranden. Det blev inga bilder eftersom jag inte törs lämna kameran på stranden, men ni kan få se lite flumbilder som togs när vi var färdiga. Vi var ju tvugna att torka innan vi satte oss i bilen igen!

Och tillsist avslutade vi dagen på ett nice ställe, Royal Beach, bar på stranden. Riktigt trötta och slitna som ni ser, men i perfekt form för några goda drinkar, chillmusik och slappande på sköna madrasser med havet som utsikt.
A perfect ending on a even more perfect day.

Juni 2010 - Johanna & Niklas på besök - Utflykt i bergen

Juni 2010 - Johanna & Niklas på besök - Tapas & Utgång

Niclas som jobbar på mitt hotell. Han är straight.

Barpersonalen på favorithänget

6 Juni 2010 - Johanna & Niklas på besök - Första kvällen

Den 6 Juni kom en av mina bästa vänner Johanna och hennes pojkvän Niklas på besök i 10 dagar. När jag slutade jobbet den dagen, åkte jag och Jonathan till Palma för att hämta upp dem. Senare på kvällen gick vi ut och tog några drinkar.

28 April 2010 - En dag på Rancho Grande

Här kommer ett inlägg, lite fel i ordningen, men som är väldigt kul! Vi hade en så kallad destinations-dag då alla guider från hela destinationen, alltså Cala Bona, Magaluf och Palma (ca 50 st), spenderar en dag tillsammans. Vi åkte till Rancho Grande och hade en cowboydag, där vi red på häst, åt mat och dansade linedance. Fegisarna som inte hoppade upp på hästarna, fick åka häst och vagn, dricka sangria (därför kallad Sangriavagnen) och sjunga tillsammans med en indian.
Det här är även en utflykt som man kan åka på som gäst.

3 Juni 2010 - Teamdag

Nästan varje månad är det team-dag, (det finns 2 team i alcudia) då man gör kul saker med sitt team för att komma närmre varandra, ta en liten paus från arbetet och för att få chansen att uppleva saker på destinationen. På den här team-dagen började vi med att åka till...

Palma Aquarium:

Sedan tog vi oss vidare till det uppochner-vända lustiga-huset Katmandu i Magaluf, där det finns en massa kul saker att se och göra:
Ingrid i Sanningsstolen

Istiden

Vatten i hålen, lika kallt som det där Titanic sjönk

Massor av Lottor & Johannor

3D bio med "rörliga" stolar

Efter Katmandu drog vi till Golf Fantasia och spelade äventyrs-MiniGolf

Och tillslut så avslutade vi med att gå på den underbara musikalen "Come fly with me"

2 Juni 2010 - Mamma på besök

När mamma kom på besök var det meningen att hon skulle bo hos mig, men som tur var fanns det ett rum ledigt på hotellet där jag jobbade, så jag lyckades fixa så att hon fick bo där hela veckan. Och såklart jag också ;) Här sitter vi och myser på balkongen

26 Maj 2010 - Kickoff

Till Kick-offen hade vi inte fått mycket information, förutom vilket lag vi tillhörde. Lagen var olika färger, och det gällde att designa sig själv efter lag-färgen. Jag tillhörde lag Gul, och fiffiga som vi är tog vi med en massa facepainting på bussen, och målade oss själva till tigrar. Det var en idé som alla ville vara med på så tillslut satt alla 30 guider och målade varandra.

Efter ca en timma kom vi fram till första stoppet: Western Waterpark i Magaluf. Där vi åt lunch och fick reda på hur dagen skulle se ut.

Sedan fick varje lag en lista med saker och uppgifter de skulle göra under en timma. Det lag som utförde uppgifterna bäst, blev vinnarlaget. Det var helt galet, och här kommer några av uppgifterna:

Ta den bästa teambilden

Ta en bild på en lagmedlem i en av åkattraktionerna

Ta den bästa teambilden
(Vi hittade ett ännu bättre ställe för tembild. Läs texten och notera vart jag pekar om ni inte fattar komiken)

Skaffa den bästa souveniren. Oslagbart!

Listan var lång och uppgifterna var många så när vi tillslut var färdiga så chillade vi lite i solen tills alla hade blivit klara.

Efter det gick vi på bussen igen, som körde oss till våra hotell vi skulle spendera natten på. Där gjorde vi oss klara för kvällen.

och gick sedan till en restaurang, där vi fick middag, sangria och fick reda på resultaten av tävlingen.

Sedan blev det utgång i magaluf, där vi besökte flera olika barer som vi sammarbetar med. Där väntade fler överaskningar och lekar:

24 Maj 2010 - Stranden

21 Maj 2010 - Latin Flavors

19 Maj 2010 - Party hos Piero Rossi

Varje år håller Piero Rossi, en resturangägare för 4 av Alcudias största resturanger, fest i sin fina villa vid havet. Då bjuder han in alla reseledarna från Ving, Fritidsresor, Apollo och Solresor, till en kväll med mycket mat, dricka, lekar och musik. Kan bara bli lyckat!

Lekdags

27 April 2010 - Utflykt på västkusten

Ska man besöka Mallorca, så ska man besöka västkiusten. Besöker man västkusten ska man besöka västkustens 3 pärlor: Sollér/Port de Sollér, Valdemossa & Deia. Helt klart de finaste byarna på Mallorca. Ving har en utflykt då man besöker de här platserna, så alla guider fick en dag att åka med på utflykten, och här kommer lite bilder från dagen.

Båttur från hamnen i Port de Soller.

En helt plötsligt super-rödhårig Lotta (?) och Johanna

Spårvagnstur från Port de Soller till Soller

Fika i Valdemossa

22 April 2010 - Cala Ratjada

En ledig dag + massa regn = biltur. Den här gången till östkusten, för en mysig middag i byn Cala Ratjada.

9 April 2010 - Roadtrip

Första veckan på varje destination är en så kallad "introvecka". På introveckan jobbar man inte med gäster, utan det går bara ut på att lära sig en fakta, ta reda på saker om landet och platsen man befinner sig på och förbereda sig för att börja jobba. Det är såklart viktigt att vi vet vad vi pratar om med gästerna, även i början av en säsong.
En av sakerna som alltid ingår i introveckan är "skattjakt". Då får man ett papper med platser som man ska besöka, saker man ska upptäcka och uppgifter man ska utföra.
Den här dagen var det skattjakt på östkusten som gällde, och den "utförde" jag med min roomie Ingrid. Eller ja utförde och utförde.. vi försökte i alla fall, men hann väl ungeför hälften av uppgifterna innan kvällen kom, mest på grund av vårt usla lokalsinne.

Ingrid & Jag

Vår söta lilla bil

Ingrid på väg ner mot grottorna i Porto Cristo, ett av stoppen (som vi hittade till)

Inne i grottorna

Sedan åkte vi upp till klostret "San Salvador" som ligger på ett berg

Blame it on the altitude

Sedan kom vi till stranden "Sa Rapita" längst ner i söder, där vi stannade för lunch. Efter det var vi helt lost och hittade ingenting förutom små fina landsbyggder, skog och kossor. Vi lyckades tillslut hitta hem efter 12 timmars (oavklarad) roadtrip, haha. FAIL.

9 April 2010 - Mojito-night

Got something in my teeth?

8 April 2010 - Födelsedag i Palma

Nu är det dags efter en lång paus att ta upp det här med bloggandet - en gång för alla. Det har hänt otroligt mycket kul sedan jag skrev senast, och jag ska nu försöka få med mig det mesta och bästa av året som gått för att kicka igång den här bloggen igen.

Jag börjar helt enkelt där jag slutade, 8 april 2010, min 22-års dag:

Passande nog så var jag och mina 3 väninnor och kollegor Rose-Maria, Rebecka och Ingrid lediga, så vi satte oss i bilen och körde ner till Palma för att spendera födelsedagen där.

I Palma mötte vi upp Magnus...

...Anja och Hanna som joinade oss för lite Tapas.