Introveckan: Torsdag

Idag har vi haft skattjakt i Palma! Det betyder att vi har följt en karta över palma stad, och med hjälp av den hitta byggnader och ta reda på olika saker etc. Det har varit så roligt! Palma är den finaste staden jag någonsin har varit i. Jag längtar tills jag få ta med er som hälsar på dit, så vi kan shoppa, äta och fika i allra lyxigaste grad.
När vi hade spenderat en hel dag i Palma åkte vi hem, visade resultatet för vår servicechef och sen gick vi ut och åt i hamnen här i Alcudia. När jag och lärke, min danska rumskompis var på väg hem skulle jag bara stanna och ta ut pengar. Jag tryckte på allt jag skulle och valde att ta ut 100 euro, alltså 1000 kr. Kortet kom ut men inga pengar. I lite halvt panik ringde jag Sara-Lisa och hon sa åt mig att ringa banken. De pratade bara spanska så det gick inte alls. Jag ringde Linn som pratar flytande spanska, så hon och hennes spanska pojkvän fick komma och möta mig. När vi kom till automaten förklarade han att man bara kan ta ut pengar där om man hade ett spanskt konto. Så ovärt att jag ringde min servicechef, höll kvar lärke och och störde ringde Linn bara för det där! Men som tur är har jag ju kvar mina pengar så det ska jag ju vara glad för.
Nu ska jag sova så jag är utvilad imorgon då vi ska på utflykt till Valdemossa och Sollier.
Buenos noches!


Kommentarer
Postat av: Mange

fan va spännaden blogg, såg reklamen på resedagboken. Kommer följa detta stenhårt e så suugen på köra några säsonger som reseledare blir nog till att söka till hösten, defintivt senast tills nästa sommar :D



lycka till!

2009-05-15 @ 00:23:18
Postat av: Erika

hahahahaha gumman, vad söt du är. Jag hade också fått smått panik!

Jag saknar dig så mycket när jag läser din blogg... Längtar så jävla hårt till när vi kommer och hälsar på!

Puss puss

2009-05-15 @ 20:04:16
URL: http://nanni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0