På kontoret

Just nu sitter jag på kontoret och väntar på att Christer ska bli klar så att vi kan gå och äta lite lunch. Jag är ganska nervös, för igår sa min chef att jag skulle köra en utflykt imorgon! Det är en tur som inte guider brukar köra, utan som bara lokalguiderna som bor här kör. De som kan allt. Turen börjar i alcudia, sen åker man vidare till en marknad i Inca och till sist Palma där man ska gå rundtur och visa katedralen med mera! Alltså jag har inte kört transfer än, och så blev jag satt på den här turen! Det är kul att hon ville att just jag skulle köra, och jag älskar utmaningar, men stackars turister som väntar sig en proffsig tur och så får de mig :P Nej men det ska säkert gå bra!
Igår var vi ute och åt på Satyricon, en jättefin restaurang som egentligen är en gammal biograf. De berättade att vi skulle få flera små rätter så vi tänkte att det var 5-rätters middag. Så rätterna började rulla in, en efter en. Det var väldigt små portioner och jag och Linn började oroa oss mer och mer att vi inte skulle bli mätta. När vi hade ätit 5 rätten började vi känna oss lite mättare men var ändå lite tjuriga för att vi inte var helt mätta. Men tji fick vi. Rätterna fortsatte att komma in: Lax, torsk, hummer, bläckfisk, kött med mera och när vi hade ätit 9 rätter höll alla på att dö. Jag har aldrig varit så mätt. Och då kom, som värdinnan själv sa, höjdpunkten. Desserten! Choklad, melonbakelser, glass, jordgubbar. Så synd att man knappt kunde äta en bit av det!
Bilder från kvällen kommer upp så småningom.

Kommentarer
Postat av: Ammelie

Hej!



Tycker d e as kul o läsa din blogg, e intresserad av reseledare själv... :D

En liten fråga som jag tänkt på länge... hur mkt får ni i lön egentligen?

OOhhh vill oxå vara på mallis nu haahhah

2009-05-27 @ 20:32:27
Postat av: F

Alert. Dags att börja städa rummet, mamma är på väg.

En sak till: Jag om någon vet hur lätt det är att fastna i alkohol-på-bild-träsket, men nu är det väl hög tid för en bild på dig i uniform här på bloggen?



2009-05-28 @ 12:01:37
URL: http://ihse.blogspot.com
Postat av: Johanna

Gumman saknar dig! DU verkar ha det underbar och du klarar ju allt galant, men det visste jag att du skulle :) Gulle skicka ditt nummer till mig på facebook så ska jag slå dig en pling och smida lite planer inför sommaren och besök och sånt.



Love and Alcohol <3

2009-05-28 @ 12:12:18
URL: http://dayglow.blogg.se/
Postat av: professorn

verkar sååå kul. jag tror att jag skall satsa på branchen själv. kram

2009-05-28 @ 22:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0