Introveckan: Fredag

Oj vad dagarna går fort! Klockan är redan 11 på kvällen och jag kom hem för inte så länge sedan. Jag och lärke har varit och handlat massa mat till vårt lilla hem och sen var vi och åt i hamnen. När vi var och åt så hade Lärke fortfarande sin Ving-uniform på sig så jag kan säga att jag blev en gnutta ignorerad jämfört med henne! Haha nej de är väldigt trevliga och service-minded och jag blev behandlad precis som man ska bli som gäst, men eftersom Lärke hade sin uniform skulle de, speciellt ägaren, passa upp massor, skämta och komma och prata. När vi gå pussade han Lärke på kinderna, som är väldigt vanligt att man gör i spanien så det var egentligen inget konstigt,  men hon var helt oförberedd så det såg bara misslyckat ut, haha! Kunde bara inte hålla mig för skratt.

Annars har vi ju som sagt varit på utflykten "Legendariska Mallorca" idag. Vi började med att åka buss till Valdemossa, sen vidare till Solliér där vi åt lunch och därifrån tog vi spårvagnen upp i bergen. Det är ingen idé att jag berättar mer utan jag tror bilderna berättar det mesta :)

Fika i Valdemossa. Kaffe latte och potatisbulle, en mallorkinsk specialitet. Godare än du tror!

Torben tyckte också om potatisbulle!

Vi åkte en liten båttur i Solliér

Jag och Line på båten, med Port de Solliér bakom oss

Sen åt vi supergod glass i solen. Och jag är fan så mycket brunare än det ser ut! :P

Tänkte att ni skulle få en liten bild av hur hamnen ser ut

Här har ni mig och Line igen, fortfarande i vackra Solliér

Spårvagnsturen

På väg upp i bergen (Line som tittar ut)

En fin liten by

Vi bytte till ett annat tåg som tog oss hem :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Härliga bilder, men jag tycker inte att ni ska stå mitt i vägen, där bilarna kör. Lite dumt. Saknar dig! Puss

2009-05-16 @ 11:38:36
Postat av: angelique

jätte bra att du tog nr :) kommer vara skit nice i spanien ;) kul föresten att du känner tess :)

2009-05-19 @ 19:52:41
URL: http://aangelique.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0