Teide

I torsdags åkte vi till vulkanen Teide som är spaniens högsta punkt på 3718 m. Bussen körde oss upp 2356 m och efter det fick vi ta en linbana upp till 3555 m - mitt livs läskigaste åktur! Jag skakade hele turen, det var så högt! Resten av biten upp till toppen fick man gå men det gjorde inte vi, det räckte med höjder för min del. Om ni undrar varför vi har ganska mycket kläder på oss på bilderna så är det för att det är kyligt i bergan, ca 15 grader, men nere där vi bor är det väldigt varmt.

Ett stopp på vägen upp

Vi var över molnen

Nästan uppe vid toppen

Meget flott

Den läskiga liften


Kommentarer
Postat av: Yass

Gud vad läskigt! Men kul att du bloggar mycket nu och kul med fina bilder :) Jag har sett en del på FB men det är kul att läsa till. Puss på dig

2009-10-15 @ 20:21:50
URL: http://dubbelparkering.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0