Övervikt...?

Nu börjar det dra ihop sig. Idag är det bara två veckor kvar tills jag sitter på planet hem till sverige för att ha en vecka hemma innan jag åker till Mallorca.
Tyvärr innebär alltid hemresan en del komplikationer. Man måste säga hej då till sina vänner och kollegor som man har spenderat varje dag med, man måste lämna det hem man har haft i ett halvår och sist men inte minst, man måste ta med sig allt man har samlat på sig: I mitt fall, kläder. Affärerna Zara, Bershka, Stradivarius och Mango kommer alla från spanien och det betyder att det finns ganska många av dem här omkring. (Ia alla fall jämfört med sverige) Något som inte hjälper då man ska hålla i pengarna och försöka hålla sig till två resväskor hem.
Igår var jag och Ramona på Loro Parque. Eftersom man bara åker upp med gästerna och är där medan de går i parken i 6 timmar så tänkte vi att vi kunde åka till ett shoppingcenter. Där fanns alla de ovannämnda affärerna plus massa mer så jag vet inte riktigt om det var en bra idé att åka dit 2 veckor innan det är dags att åka hem, nu när jag tittade igenom vad jag hade köpt. Å andra sidan är ju det mesta allt ganska nödvändigt nu till sommaren och framför allt assnyggt. 

Beachbag, Bikini och Marintröja: Zara.

Plånbok, örhängen, turkos ring: Mango. Tröja med axelsmycken: Zara. Silverarmband: Pimkie. Skor: Bershka. Ring med blommor: Stradivarius


Tröja med spetsaxlar: Zara. Klänning med spetsöverdel, Leopard-diadem, Flätat hårband: Bershka. Långt halsband: Pimkie.

Och med tanke på att det endast är en liten del av det jag har shoppat här på Teneriffa så tänkte jag att det var bäst att köpa en till resväska. Något som Andreas tyckte var jättekul med tanke på att jag skulle kunna smuggla hem en mindre val i den.


Så nu kommer jag alltså att åka hem med tre stora resväskor, handbagage plus en guitarr. Tur att min snälla pappa åker hela vägen från Kalmar till Malmö för att hämta mig på flygplatsen!

Kommentarer
Postat av: julia

fina saker du köpt :)

2010-03-08 @ 15:43:45
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: Fadern

vaddå val? ser du inte att han mäter om han kan smyga sig in och följa med:)

2010-03-09 @ 09:20:29
Postat av: Lotta

Ja det är kanske det han planerar! Han tänker nog att jag inte har nå "val"

2010-03-09 @ 23:17:04
URL: http://livinginparadise.blogg.se/
Postat av: Jonas Jonsson

Kul att du är laddad inför sommaren på Mallorca. Ville bara skriva och önska dig lycka till med övervikten hem. Det kan behövas känns det som... ;)



Jonas

2010-03-10 @ 14:08:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0