2 December 2010 Thailand - Framme!

Vi kom fram till Thailand kl. 08.00 Thailänsk tid. Då var hon bara 02.00 svensk tid och vi hade inte sovit en blund på planet. De första vi mötte var Evelina och Joakim. Det kändes konstigt att vara turisten och inte guiden för en gångs skull!
Vi gick in i bussen och sedan bar det av till hotellet. Vi lastade av grejerna och bytte om och gick nästan direkt igen. Onödigt att spendera mer än 10 minuter inomhus när man är i Thailand! tänkte vi, och hade sprudlade fortfarande av energi. Vi gick bort till Ving-kontoret för att se om vi träffade fler av våra vänner, och det gjorde vi, flera stycken. Ramona, min nära och kära vän som jag umgicks med på Teneriffa, jobbar också i Thailand. Hon var mitt inne i ett välkomstmöte så vi gick och tog en fika medans vi väntade. När Ramona väl var klar så vi gick och åt en lång thai-lunch med guiderna vid 1-tiden. Alltså 7 på morgonen svensk tid.
Efter det gick vi en tur till stranden och kom sedan tillbaka till hotellet. Där satte vi oss och tog det lugnt för första gången. Då kom en våg tsunami och skjölde över oss. Av trötthet. Klockan var nu 5 på kvällen lokal tid, 11 på morgonen svensk tid och vi satt bara som zombis utan att prata. Vi skulle egentligen träffa guiderna för middag vid 8, så vi bestämde oss för att sova ett par timmar bara. As if! Vi sov på timme efter timme och vaknade tillslut vid 2 på natten, totalt utvilade. Vi fördrev timmarna med att göra oss iordning lääänge, fixa kläderna onödigt mycket, och tillslut hängde vi på låset till frukostbuffén. Äntligen var det twistade dygnet över!

 Evelina, som jag lärde känna på Teneriffa & Joakim, som jag lärde känna på Mallorca






Jessica & Ramona på lunchen

Promenad på stranden


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0