7 December 2010 Thailand - Going Underground

Hahahaha. Jag älskar den här bilden. Det här var när vi hyde moppe på Koh Lanta. Hon som hyrde ut mopeder litade inte på oss för 5 öre. Kolla handen till vänster på bilden, hon bara: "noooo calefuul, I show youu fiiirst!"

"Do you leally know how to dliive?? If you dont knoow you dont dlive! You have accideent!! I dont think you can dliive!"

Men jag ska visa tanten vad jag går för tänkte jag. Och så drog vi iväg!!.. i 20 km/h. Allvarligt, vi körde inte snabbare än så. Moppe efter mobbe swooshade förbi oss när vi sniglade fram på vägen. Linn satt bakom mig och peppade: "Du är så flink Lotta!! Kom igen!! Du äär sååå fliiink!!" Fy fan jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Som två fula gamla tanter satt vi där med våra hjälmar och pruttade fram i 20 km/h. Tillslut vågade jag mig upp i farten: "Håll i dig Linn! Nu ökar vi!! Nu är vi upp i 25 km/h.. 30 km/h!!"
Och sedan nöjde vi oss med det :) Herregud det är ju livsfarligt att åka moppe i Thailand, plus att det är vänstertrafik. Nej, kalla oss kärringar, men då är vi fan kärringar med krut ;)


Tillslut kom vi fram till vår destination! Där klättrade vi i en halvtimma genom djungeln. Det var hårt, fuktigt och svettigt men också sjukt spännande och kul.
Vackert vattenfall

Going down!

Fy faan. Jag kan lova att jag var räddare än jag ser ut. Totalt kolmörker. Det enda som lyste upp var våra lampor på huvudet! Åh ja just det ja, spindlarnas ögon lös också..




Bats!

Frihet! Vi var ganska skitiga och svettiga efter allt kravlande.



Utanför hittade vi en likadan spindel som de som fanns i grottorna, det kändes mer tryggt att fota utanför när man kan hålla sig på avstånd och inte är instängd med dom.

och för att ni ska få se i närbild tog jag en bild på en likadan spindel, från Ramonas kamera

Lortgrisar on the road again. Kolla in myggbetten på min axel från jumbomyggorna i djungeln 

På vägen tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Essi

Hhahahhaha, I was laughing so much to that scooter story:D Nice pics also! See you soon! And keep writing:)

2011-03-07 @ 10:35:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0