Uppdatering

Jag fick en kommentar om inlägget FantaSea:
Anonym: Du borde skämmas som går på sådana shower! Hur tror du tränarna får elefanterna att göra dom där konsterna? Du väljer att gå på showerna, djuren gör det INTE. Dumma människor

Svar:
Hej Anonym. Jag hade ingen aning vad som väntade när jag gick, hade bara hört att det var en bra show. Och tro det eller ej, jag håller helt och hållet med dig - det är synd om djur i fångenskap. Det gäller alla djur! Elefanter, katter, hundar, marsvin, spindlar och ormar. Tyvärr är det så världen ser ut och människor är grymma.
   Jag är säker på att någon i din omgivning har en liten guldfisk som guppar omkring i en skål så you GO FOR IT! Spola ner den i avloppet eller släng den i sjön och rädda mini-willy i paljettdräkt. Gör en god gärning! Och bli lite gladare. Så kanske du kan koncentrera dig på lite allvarligare saker som, jag vet inte, svältande barn eller utvecklingsstörda och hjälplösa människor placerade mitt på gatan för att tigga pengar? Finns massor av dem i Thailand, som tog lite större uppmärksamhet än de välgödda elefanterna på showen. Men visst. Det är synd om de elefanterna också.

Tyvärr har elefanten förlorat sin betydelse i Thailand, och man får ju hoppas att de här elefanterna har de bättre än de elefanter som bor hos skötare som knappt har råd att föda dem och låter de stå fastkedjade på gatan.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhh va skoj!! Först vill jag bara fråga om vad ni tycker om att göra och hur länge ni har tänkt att stanna? Är ni intresserade av museum och konst? Staden är ju känd för Paul Cezanne, en konstnär som har bott här, och för sina fontäner. Staden i helt het är otroligt vacker, tror ni kommer älska den! Har ni tid att gå ut? Jag känner till nattlivet rätt bra och det är super. Inte jättestor stad, men det är en studentstad och därför kan man gå ut i princip vilken dag som helst. Men berätta lite om vad ni är intresserade av, så ska jag nog tänka ut lite saker :D puss o kram!

2011-03-14 @ 08:37:59
URL: http://johannaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0