Januari 2011 - Mallorca

På Mallorca bodde vi första natten i Alcudia, där jag fixade det jag behövde göra, dvs skriva på ett papper och hämta lite saker. Dagen efter åkte vi till Palma där vi bodde på ett hotell i Playa de Palma i 2 nätter, ungefär 20 minuter utanför centrum. Första dagen i Palma åkte vi in till city och shoppade hela dagen.


Mmm! Min favoriträtt! Typiskt från Mallorca och tror knappt att det finns att beställa någon annanstans i Spanien Mörkt bröd som har blivit lätt frasigt i ugnen, och sedan fått olivolja, vitlök och tomat påstruket. Till det äter man ost (Mahonés) och skinka (Serrano), oliver och ibland ruccolasallad. 



På kvällen var det fest på torget utanför hotellet. Mysigt! Som jag har nämnt i tidigare inlägg firar ju spanjorerna alla helgdagar med musik, dans och mat and I love it. Här träffas hela familjer som bor i området på torget och grillar, umgås, dansar och lyssnar på liveband som spelar. 

Dagen efter tog vi en tur på strandpromenaden längs med stranden i Playa de Palma. Det var varmt och skönt trots att det var i Januari.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0