Diaper Cake

Till Baby Showern gjorde vi en Diaper Cake att ta med till Maja. Vi rullade ihop blöjor som vi höll ihop med gummiband och snören. Över satte vi gula sidenband och knöt rosetter som vi satte fast med knappnålar. För att hålla ihop tårt-lagrerna använde vi en papprulle, en sådan som sitter innanför present-pappersrullar.

Vi köpte lite olika saker som vi stack ner på lite olika ställen i tårtan, till exempel muffinsformar som vi la strumpor i. Haklappen, mössan och pyjamasen snurrade jag runt och formade till rosor som jag sedan stack ner i tårtan. Kaninsnuttefilten rullade jag ihop och stack ner i toppen av tårtan.

1. Barnbok "Dags att sova"
2. Muffinsformar / Babystrumpor
3. Napp
4. Haklapp
5. Mössa med björnöron
6. Salva
7. Tvättservetter
8. Pyjamas
9. Snuttefilt med kanin-gosedjur



Kommentarer
Postat av: J

haha, tack, jag lovar dig - det är kärlek för själen! ;D



Nu måste mitt senila jag få fråga dig - har jag hunnit slänga iväg en fråga till dig angående ditt liv utomlands? haha. Jag har nämligen varit inne på din blogg tidigare men är osäker på om jag kom till den punkten, haha! Du verkar ha mycket att ge tillbaka, guldlivet du lever! ;D



take care!

2011-03-31 @ 19:47:04
URL: http://oxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0