13 December 2010 Thailand - Wat Chalong

Ännu en moppetur - den här gången i Phuket.
Älskar den här vägskylten. 

Vi åkte ner till en liten fiskeby i söder. 




Och besökte Templet Wat Chalong.


Sticks of fortune. Här skulle man ta en burk med stickor och skaka tills en av stickorna åkte ut. Stickan har ett nummer på sig och i templet fanns en hylla med massa numrerade fack. I facken låg lappar, så när man fått reda på sitt nummer, valde man rätt lapp, och fick då sin "spådom". På Thai såklart. Jag fick min översatt av en man på hotellet: "Heheheheh not gooood. (Thailändare skrattar gärna, åt allt. Det blir lite ironiskt men i alla fall en positiv stämning :P) haha oh no no no not good this noote. You be calefuul. Hehehehe! "Det stod något om att jag ska akta mig för tjuvar, att jag har någon bakom mig som vad jag förstod följer efter mig och att jag ska vara på mig vakt. Något sådant. Jag har i alla fall inte blivit rånad eller attackerad sedan dess, så det kanske var tur att jag besökte templet den dagen!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0